Agencia Peruana de Noticias PRENSAPERU.PE https://prensaperu.pe/ Twitter: @prensaperupe La Presidencia del Consejo de Ministros (PCM) desarrolló talleres de capacitación dirigidos al personal de la Policía Nacional del Perú (PNP) a fin de mejorar el registro, la atención y la respuesta efectiva a los reclamos presentados por los ciudadanos sobre la atención brindada por la institución, su infraestructura, entre otros aspectos.
La implementación del libro de reclamaciones digital permitirá a la PNP identificar e implementar medidas para mejorar la calidad con la que se brindan los servicios a la ciudadanía.
Durante la jornada se informó que la normativa establece que en un plazo máximo de 30 días calendario se deberá responder a los reclamos presentados.
En los talleres presenciales asistieron más de 300 personas, responsables de las divisiones policiales de la Región Policial de Lima, de los departamentos de Investigación Criminal y de las comisarías de Lima y Callao; y contó con la participación de la subsecretaria de Calidad de Servicios de la PCM, Mariana Llona Rosa, y del secretario ejecutivo de la PNP, Adolfo Valverde Arcos.
De acuerdo con la Policía, la implementación, que ya se culminó en Lima y Callao, continuará progresivamente en las sedes policiales y comisarías a nivel nacional.
De esta forma se cumplirá con la normativa que obliga a todas las entidades públicas de los tres niveles de Gobierno a poner a disposición de los ciudadanos la plataforma de reclamos digital.
Fuente: Agencia Peruana de Noticias PRENSAPERU.PE https://prensaperu.pe/ Twitter: @prensaperupe
English translation
PCM trains with face-to-face workshops P.N.P. officers, those in charge of handling and managing claims.
Peruvian News Agency PRENSAPERU.PE https://prensaperu.pe/ Twitter: @prensaperupe The Presidency of the Council of Ministers (PCM) developed training workshops for the personnel of the Peruvian National Police (PNP) in order to improve registration , the attention and the effective response to the claims presented by the citizens about the attention provided by the institution, its infrastructure, among other aspects.
The implementation of the digital claims book will allow the PNP to identify and implement measures to improve the quality with which services are provided to citizens.
During the conference, it was reported that the regulations establish that within a maximum period of 30 calendar days, the complaints presented must be responded to.
The face-to-face workshops were attended by more than 300 people, heads of the police divisions of the Lima Police Region, the Criminal Investigation departments and the Lima and Callao police stations; and included the participation of the Undersecretary for Service Quality of the PCM, Mariana Llona Rosa, and the Executive Secretary of the PNP, Adolfo Valverde Arcos.
According to the Police, the implementation, which has already been completed in Lima and Callao, will continue progressively in police headquarters and police stations nationwide.
In this way, the regulations that oblige all public entities of the three levels of Government to make the digital claims platform available to citizens will be complied with.
Source: Peruvian News Agency PRENSAPERU.PE https://prensaperu.pe/ Twitter: @prensaperupe