Agencia Peruana de Noticias PRENSAPERU.PE https://prensaperu.pe/ Twitter: @prensaperupe La Presidencia del Consejo de Ministros aprobó la “Directiva para la gestión denuncias y solicitudes de medidas de protección al denunciante de actos de corrupción, recibidas a través de la Plataforma Digital Única de Denuncias del Ciudadano”.
Esta disposición se oficializó con la resolución de Secretaría de Integridad Pública Nro. 005-2023-PCM-SIP; y se adoptó en el marco del decreto legislativo nro. 1327, cuya finalidad es fomentar y facilitar que las personas que conocen de hechos de corrupción en la administración pública puedan denunciarlo.
Con este dispositivo legal se busca asegurar el tratamiento adecuado y eficiente del procedimiento de habilitación de la Plataforma Digital Única de Denuncias del Ciudadano.
De esta manera, el Ejecutivo reafirma su compromiso para luchar contra el flagelo de la corrupción y proveer de mejores servicios públicos a la ciudadanía.
Resolución de Secretaría de Integridad Pública nro. 005-2023-PCM-SIP: https://acortar.link/jAU1r2
Fuente: Agencia Peruana de Noticias PRENSAPERU.PE https://prensaperu.pe/ Twitter: @prensaperupe
English Translation
Presidency of the Council of Ministers PCM approves directive for the management of corruption complaints.
Peruvian News Agency PRENSAPERU.PE https://prensaperu.pe/ Twitter: @prensaperupe The Presidency of the Council of Ministers approved the “Directive for the management of complaints and requests for protection measures for whistleblowers of acts of corruption, received through the Single Digital Platform for Citizen Complaints.”
This provision was made official with the resolution of the Ministry of Public Integrity No. 005-2023-PCM-SIP; and was adopted within the framework of legislative decree no. 1327, whose purpose is to encourage and facilitate that people who know of acts of corruption in the public administration can report it.
This legal device seeks to ensure the adequate and efficient treatment of the authorization procedure of the Single Digital Platform for Citizen Complaints.
In this way, the Executive reaffirms its commitment to fight against the scourge of corruption and provide better public services to citizens.
Resolution of the Ministry of Public Integrity no. 005-2023-PCM-SIP: https://acortar.link/jAU1r2
Source: Peruvian News Agency PRENSAPERU.PE https://prensaperu.pe/ Twitter: @prensaperupe