Agencia Peruana de Noticias PRENSAPERU.PE https://prensaperu.pe/ Twitter: @prensaperupe Entre enero y octubre del 2024, la exportación de juguetes sumó US$ 10 millones 970 mil, experimentando un incremento de 11.2% en comparación al mismo periodo del 2023 (US$ 9 millones 870 mil), sus 2 principales mercados fueron EE.UU. y Canadá, que representaron de forma conjunta el 69.4% del total, informó la Gerencia de Manufacturas de la Asociación de Exportadores (ADEX).
La demanda de EE.UU. (US$ 4 millones 062 mil), disminuyó -6.7% respecto al 2023 (US$ 4 millones 352 mil) y continúa por debajo de la cifra del 2022 (US$ 6 millones 594 mil). Por su parte, Canadá (US$ 1 millón 585 mil), logró un alza de 124.3%
México (US$ 505 mil), China (US$ 409 mil), Chile (US$ 358 mil), Cuba (US$ 304 mil), Australia (US$ 295 mil), Países Bajos (US$ 276 mil), Nueva Zelanda (US$ 174 mil) y Alemania (US$ 153 mil) completaron el top ten.
Según el Sistema de Inteligencia Comercial ADEX Data Trade, los juguetes peruanos se exportaron en 14 partidas, sobresalieron los demás juguetes que representen animales o seres no humanos (US$ 9 millones 345 mil), demás modelos de juguetes (US$ 642 mil), muñecas o muñecos incluso vestidos (US$ 261 mil), rompecabezas (US$ 203 mil) y naipes (US$ 129 mil).
Las empresas que enviaron más estos productos al exterior fueron Colecciones y Diseños S.C.R.L., New Expo S.A.C., Niko International S.A.C., Texturas y Acabados S.A.C., Naguska S.A., Kaya Corporation S.A.C., VLD International S.A.C., AE1 S.A., Warmipura & Compañía S.A.C., Peruvian Cotton Fashion S.A.C.
TENDENCIAS MUNDIALES
De acuerdo con el reporte de tendencias sobre juguetes del Centro de Investigación de Economía y Negocios Globales CIEN-ADEX, el mercado mundial de estos productos alcanzaría los US$ 129 mil millones en el 2024 y bordearía los US$ 143 mil millones en el 2028, creciendo a un ritmo promedio anual de 2.5%.
Este aumento sería promovido por innovaciones tecnológicas, demanda de juguetes educativos y el auge de las plataformas de comercio electrónico, según informó Market Research Future.
Hacia el 2032 se estima que el mercado de juguetes educativos superaría los US$ 111 mil millones, en respuesta al interés de los padres por fomentar habilidades como la creatividad y la resolución de problemas en sus hijos.
En tanto, la digitalización y los juguetes interactivos seguirán transformando la industria. Las personas cuentan con conexión a internet, permitiendo actualizar los contenidos, opciones de personalización y juegos en línea. Además, se desarrollan juguetes inteligentes que aprenden del comportamiento del niño, ofreciendo experiencias cada vez más dinámicas.
La sostenibilidad es un factor clave en el desarrollo de juguetes ecológicos, particularmente los de madera, debido a la preferencia por productos responsables con el medio ambiente.
DATOS
-En el 2023, los principales exportadores mundiales de juguetes fueron China, República Checa, Vietnam, Alemania y EE.UU., los cuales concentraron el 75.6% del total.
-EE.UU., Alemania, Reino Unido, Japón y Francia lideraron las compras globales del sector representando el 49.6% de las importaciones mundiales.
Fuente: Agencia Peruana de Noticias PRENSAPERU.PE https://prensaperu.pe/ Twitter: @prensaperupe
English Translation
The US and Canada are the leading destinations for Peruvian toys, from January to October 2024 they totaled US$ 10 million 970 thousand, that is, 69.5% of the total exported.
Peruvian News Agency PRENSAPERU.PE https://prensaperu.pe/ Twitter: @prensaperupe Between January and October 2024, the export of toys totaled US$ 10 million 970 thousand, experiencing an increase of 11.2% compared to the same period of the year. 2023 (US$ 9 million 870 thousand), its 2 main markets were the US and Canada, which jointly represented the 69.4% of the total, reported the Manufacturing Management of the Association of Exporters (ADEX).
Demand from the US (US$ 4 million 062 thousand) decreased -6.7% compared to 2023 (US$ 4 million 352 thousand) and continues below the figure for 2022 (US$ 6 million 594 thousand). For its part, Canada (US$ 1 million 585 thousand) achieved an increase of 124.3%
Mexico (US$ 505 thousand), China (US$ 409 thousand), Chile (US$ 358 thousand), Cuba (US$ 304 thousand), Australia (US$ 295 thousand), Netherlands (US$ 276 thousand), New Zealand (US$ 174 thousand) and Germany (US$ 153 thousand) completed the top ten.
According to the ADEX Data Trade Commercial Intelligence System, Peruvian toys were exported in 14 items, highlighting other toys that represent animals or non-human beings (US$ 9 million 345 thousand), other toy models (US$ 642 thousand), dolls or dolls including dresses (US$ 261 thousand), puzzles (US$ 203 thousand) and playing cards (US$ 129 thousand).
The companies that sent these products abroad the most were Colecciones y Diseños S.C.R.L., New Expo S.A.C., Niko International S.A.C., Texturas y Finados S.A.C., Naguska S.A., Kaya Corporation S.A.C., VLD International S.A.C., AE1 S.A., Warmipura & Compañía S.A.C., Peruvian Cotton Fashion S.A.C.
WORLD TRENDS
According to the toy trends report from the CIEN-ADEX Global Business and Economy Research Center, the global market for these products would reach US$ 129 billion in 2024 and would be around US$ 143 billion in 2028. growing at an average annual rate of 2.5%.
This increase would be promoted by technological innovations, demand for educational toys and the rise of e-commerce platforms, as reported by Market Research Future.
By 2032, it is estimated that the educational toy market would exceed US$111 billion, in response to parents’ interest in promoting skills such as creativity and problem solving in their children.
Meanwhile, digitalization and interactive toys will continue to transform the industry. People have an internet connection, allowing content to be updated, customization options and online games. In addition, smart toys are being developed that learn from the child’s behavior, offering increasingly dynamic experiences.
Sustainability is a key factor in the development of eco-friendly toys, particularly wooden ones, due to the preference for environmentally responsible products.
DATA
-In 2023, the main world exporters of toys were China, the Czech Republic, Vietnam, Germany and the US, which accounted for 75.6% of the total.
-The US, Germany, the United Kingdom, Japan and France led the sector’s global purchases, representing 49.6% of world imports.
Source: Peruvian News Agency PRENSAPERU.PE https://prensaperu.pe/ Twitter: @prensaperupe